Mr&Mrs hairy

Daisypath Anniversary tickers

lil IZZ AQEEF

CafeMom Tickers

Tuesday, December 20, 2011

SBPA

alamak,kene extend perkhidmatan to 60 ke?me stick on 58 je kot..ntah larat lg ke x tgk coding time tu..hahahaha

best gak skim baru nih, me dapat kenaikan gaji up to 300++ a year..bestnye,alhamdulillah..syukur~

last week dgr taklimat,this week dapat borang opsyen tuk ditanda tangani..by friday dah kene submit the form..by next year dah kuatkuasa..gaji baru pun effect on april 2012!

Jangan disangka kerja dengan gomen Malaysia ni senang,kene bersaing dengan private sektor lagi..kene hasilkan produk setanding dgn dorang beb..

hah..system in house tu..dari strach to ready system,mau nye xpening kepala2 i n bos2 i ni,huh...client mintak mcm2 lak tu ;) layankan je lah

aku salah sorang ahli keluarga yang mewarisi tradisi my mom yg kerja as a gomen servant;chief clerk sahaja (CC) tapi mmg aku respect semua CC kt jabatan aku ni,wat keje sgt la efficient k,kalah officer PTD,huhuhu~

Keje mmg ade dateline,tapi x seteruk keje private..leh runding cara lg kan?love my job..

SKT every year kene lah mumtaz tuk dpt pengiktirafan kementerian..janji sampai target!

4 comments:

Dzikri Asmawi said...

start affective bulan 4 ker???apsal ade yg kate affective januari lagi???300++ kenaikan 1 year???ish...lainnye yg aku dengar...

ZilaKE said...

pergerakan gaji aku on april,effective januari 2012..hahaha,

kenaikan gaji 1st time tu,tiap2 tahun kene tgk tangga gaji yg baru le..dah dpt ke belum jadual tu?

ko duk kt kementrian mane bro?

yaya|azura said...

300++ setahun ke sebulan? eh. Tak faham. Memang sampai sekarang tak faham sistem tangga gaji gomen. Hehehe... I cuma tahu JUSA A, JUSA B, JUSA C. :p

ZilaKE said...

wei zikri,mmg range 200-300 la kenaikan gaji tiap tahun la tuk skim SPBA ni,kalu yg lame 100++ je setahun..aku baru study balik jadual baru nih..hihihi

yaya,kenaikan berlaku setahun sekali..kalu bonus lain lak..mengikut kemurahan hati kerajaan.hihihi