Mr&Mrs hairy

Daisypath Anniversary tickers

lil IZZ AQEEF

CafeMom Tickers

Friday, June 15, 2012

[comfort zone]

Alhamdulillah, aku boleh kate yang aku skrang hidup dalam comfort zone~

Tapi kena beringat, zon selesa ni lah yang buat kadang2 aku lalai..the worst kes bile ade rase sombong&bongkak!Ya Allah, jauhkanlah aku dari sifat2 mcm tu..tapi itulah hakikatnya sebagai sifat manusia biasa.

Aku slalu berdoa yang aku nak jadi manusia luar biasa, iaitu berjaya dalam dunia serta berjaya menuju ke jalan Allah. sebab bila berjaya di dunia itu hanya sementara, dan ianya sgt indah bila kite cuba untuk berjaya ke arah alam yg kekal (akhirat).

Aku suke kate2 sorang ustaz ni "Allah memberi, bermaksud kita juga memberi". bila dibincang maksud ayat tersebut mmg itu sepatutnya yang berlaku. Bila Allah memberi sesuatu rezeki,kite haruslah berkongsi rezeki itu. Sebab aku pegang prinsip karma~ kalau tidak berbalas di dunia,yang pasti ade ganjaran di akhirat nnt.InsyaAllah :)

"Kita perlu celik mata dan hati" kate Prof Muhaya! love her speeches,kena slalu berdamping dgn org2 yg macam ni jika mahu hidup lebih bermakna di dunia dan di akhirat.

Bila dalam comfort zone ni, buat aku lupa ttg BERSYUKUR~ makanya, bila kite bergaul dgn org2 yang kurang dari segi upayanya,kurang dari segi kewangannya, kurang dari segi kebahgiaan dan paling teruk kurang dari segi keimanannya. Aku sgt2 bersyukur dgn apa yg ade pada diriku serta sekelilingku.

Selalulah ingat orang yang kurang dari aku bagi mewujudkan sifat syukur sentiasa tersemat dalam hati, sbb sifat ini lah paling kurang/lupa aku amalkan!

Yes, aku belum lg tahap menjadi isteri solehah atau pun ibu mithali, but im trying my best untuk bimbing diri, suami dan anak2 ke jalan Allah,amin~

sharing is caring,jom BERSYUKUR!


*syukur bila dapat berjumpa lagi hari jumaat, Insyaallah jumpe lagi minggu depan ;)

2 comments:

Unknown said...

Alhamdulillah.. aku juga bersyukur dgn segala apa yg aku ada dan miliki skrg ni.. nak kata comfort sgt tu tidaklah masih ada lubang-lubang lg.. tp walau apa pun ku masih bersyukur.. :)

ZilaKE said...

yes,its a good praktice..kena terapkan nilai syukur slalu. Insyaallah kite d antara golongon yang beriman,amin~